SÄLEN 09

24/12-julafton: kunde inte somna igår kväll. Det var ca 27 grader inne och hemma är det bara 17 så det blir stor skillnad. Men iaf så vaknade jag strax före 8, gick upp och käka frukost och bytte om. 9 åkte vi till backen. Vi var dock inte först som man kunde tro eftersom att klockan inte var så mycket. Men här går väl alla upp med tuppen. Det var jätte kul att få åka slalom igen fast det blåste som tusan uppe på toppen och det var jätte dimmigt. Man såg nästan ingenting förutom alla färglada täckbyxor och jackor. När klockan vart 12 ville jag och maja hem. Vi var vrål hungriga och frös lite. När vi kom hem käka vi sen in i duschen. Vi har kollat på tv hela eftermiddagen. Julmaten var god & kalle ankas jul var lika bra som alltid. När vi hade kollat klart på "kan du vissla johanna" gick vi på en promenad runt området. Hur skönt som hellst var det. Just nu är det bara -2 grader ute. Det är kallare i hedemora fick jag höra idag. Det finns inge internet här och det är lite tråkigt, men jag hade nästan räknat med det. Nu är klockan kvart över 11 och jag ska försöka sova nu. Det lät som att vi skulle upp tidigt imorgon men det är väl bara vad dom säger. Julafton som man annars brukar vara vaken till 4 på. Menmen man måste väl varigera (stavning?) sig lite.








25/12-juldagen: sov till klockan 9 idag. Åt frukost och klädde på mig sen skjutsa mamma mig & maja till backen. Kom dit när klockan var 10 kanske. Idag var vi nästan först faktiskt. Det blåste & var lika dimmigt idag som det var igår. Jag och syrran åkte över till tandådalen idag. Helt okej ställe det också men det slår inte hundfjället. Klockan 12 kom mamma och hämta oss för vi vart hungriga. Åt våfflor sen gick jag och la mig en stund, sov i 1½ timme. Mamma tvinga upp mig igen sen var det bara att sätta på sig pjäxorna och fara igen. När vi kom tillbaka var det storm. Blåste ännu mer nu än var det gjorde på förmiddagen. Råka köra över en stackars liten kille som körde sicksack framför mig och en tjej som åkte rätt ut framför mig. Jag ber om ursäkt. Klockan halv 4 åkte vi hem igen och när jag kom hem ringde jag andreas. Saknar han som tusan! 4 dagar utan andreas L<3 har ätit julmat idag också. Men nu får det räcka. Jag är trött som en jag vet inte vad så jag tänker nog försöka sova nu medans dom andra sitter i soffan och skrattar.




26/12-annandagen: usch vilken jobbig natt. Längtar hem till alla så kunde inte sova inatt. Följde inte med och åkte slalom på förmiddagen idag. Började packa mina saker eftersom att vi åker hem imorgon. Kollade på någon söt julfilm och mulan. Åkte slalom sen på eftermiddagen men det var så sjukt kallt, hade ingen känsel i tårna och fingrarna så det var inge roligt att åka då. Mamma kom och hämta oss och direkt när vi kom hem tog jag en varm och härlig dusch. Duschen här älskar jag. Den är liksom stor och munnstycket är mjukt. Jag vill också ha en stor dusch! Jag har ont i nästan hela kroppen och vill bara sova men ska se någon däckare först klockan 21 så det är väl bara att vänta i 1 timme.



Permalink ALLMÄNT Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback